Blik

Blik

Co to jest BLIK?
BLIK jest to usługa polegająca na możliwości dokonywania płatności obciążających rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy przy użyciu telefonu komórkowego i zainstalowanej na nim nowej aplikacji BS Pay.
 
 
Kto może korzystać z BLIKA?
 Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 18 roku życia, którzy:

  • są Posiadaczami rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
  • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BS Pay.
     

Dzięki usłudze BLIK możesz:

  • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych (w sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów),
  • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
  • dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce).

Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do portalu Kartosfera. Taką zmianę zgłosisz również za pośrednictwem placówki Banku.
 
W tabeli możesz sprawdzić jakie są maksymalne limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK

 

Wypłata gotówki 10 000 zł
Płatności w sklepach 10 000 zł
Płatności w Internecie 10 000 zł

 

Czy BLIK jest bezpieczny?

  • Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM zostaje w odpowiedni sposób zweryfikowana przez Bank, tak aby Bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego.
  • Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji Banku.
  • Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych Użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
  • Prośba o akceptację płatności, którą Użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w Internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem.
  • Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.

Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w Taryfie opłat i prowizji bankowych Banku Spółdzielczego w Gogolinie dla Klientów indywidulanych.

 
Jak aktywować BLIKA?

  • Złóż wniosek o usługę BLIK w placówce Banku,
  • Po dwóch dniach zarejestruj/zaloguj się do portalu KartoSFERA,
  • W portalu Kartosfera wygeneruj kod umożliwiający aktywację aplikacji mobilnej BS Pay,
  • Pobierz aplikację BS Pay ze sklepu Google Play lub App Store,
  • Aktywuj aplikację akceptując Regulamin aplikacji mobilnej BS Pay, wprowadzając kod wygenerowany w Kartosferze i nadając swój własny kod PIN do aplikacji,
  • Dokończ aktywację w portalu Kartosfera w zakładce Aplikacja mobilna, a następnie kliknij w BS Pay przycisk "Dalej",
  • Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z Usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej BS Pay dla klientów banku z Grupy Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK),
  • Wybierz ikonkę BLIK,
  • Zacznij korzystać z BLIKA,
  • W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BS Pay oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.

BLIK krok po kroku, czyli jak uruchomisz BLIKA na telefonie.
 
 
Płatności w sklepach lub w Internecie:

  • Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów,
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay,
  • Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu),
  • Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga,
  • To już wszystko - zakupy opłacone.

Wypłata gotówki z bankomatu*:

  • Wybierz formę wypłaty środków bez karty,
  • Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK,
  • Podaj kwotę transakcji,
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay,
  • Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie,
  • Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BS Pay poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga,
  • Wypłata dokonana.

*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.


Jak bezpiecznie dokonywać transakcji z BLIKIEM?

  1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
  2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BS Pay.
  3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BS Pay,
    • stosuj oprogramowanie antywirusowe,
    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
    • aktualizuj przeglądarki internetowe,
  4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BS Pay i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.


Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją Banku?
Niezwłocznie zgłoś w placówce Banku fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BS Pay.

Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu KartoSFERA, w placówce Banku lub dzwoniąc na Infolinię Banku Zrzeszającego BPS S.A.

Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.

 

Zapraszamy naszych klientów do najbliższych placówek w celu uruchomienia usługi.

Bank Spółdzielczy w Gogolinie